reklama

Pozdraviť a usmiať...

Keď som bola dievčatkom, vštepovala mi mama do pamäti, že ľuďom na ulici sa mám pekne pozdraviť. „To vieš, aby teba mali radi a aby nás neobhovárali..." dodala vážne. Vtedy ju otec vždy doplnil: „A nezabudni k tomu pozdravu pripojiť úsmev, aby si tomu druhému urobila radosť,"  Vďaka otcovej metóde: „pozdraviť a usmiať," som toto leto spoznala tety Slniečka, pána Profesora, pani Sexi s manželom a uja Zamračeného...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Každý deň venčím bulteriérky. To je asi hodina prechádzky cez záhradkársku oblasť.

Kocháme sa pohľadom na rieku, na kvety, stromy, oblohu, motýle...

Vychutnávame si ticho, nasávame pohodu a pozorujeme ľudí,

ktorých záľubou je „prplanie" sa v zemi.

Tety Slniečka majú záhradku asi v polovici cesty. Sú to štíhle, krehké, pracovité starenky,

ktoré sa večne usmievajú alebo si pospevujú.

Bolo ľahké pozdraviť ich, usmiať sa a nadviazať rozhovor.

Dozvedela som sa, že ich korene siahajú do Hriňovských lazov, tak ako moje,

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

že sú obidve vdovy a aby im nebolo smutno, bývajú spolu.

Rozprávame si historky o strašidlách, svetlonosoch, bludičkách,

ktoré kolovali počas dlhých tmavých večeroch na „našich lazoch".

Sú to jednoduché ženičky, ktoré sa rovnako tešia zo svojich vnúčat,

či z krásne dozretej úrody.

Milujem ich strieborné vlasy, ich zošuverené ruky, ich usmievavé oči, ich čisté srdcia

a mám chuť s nimi spievať, lebo ma učia tešiť sa z maličkostí.

Pán Profesor je tiež starček.

Už na prvý pohľad však vidno, že nie je z lazov ako moje Slniečka.

Je vždy upravený a ani v horúčavách si nevyzlečie košeľu a nedá krátke nohavice.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je galantný, jemný a veľmi smutný, ale aj na neho veľmi rýchlo zabrala otcova metóda.

Vedieme rozhovory o bylinkách, ktoré pestuje a ktoré mi vždy aj daruje,

o jeho vnukoch, ktorí bývajú v Žiline a chodia na návštevy sporadicky,

o jeho manželke, čo zomrela pred desiatimi rokmi a ktorej obrúčku nosí na malíčku...

Milujem jeho múdrosť, jeho nesmierny pokoj, jeho vôňu po bylinkách

a mám chuť ho objať, lebo napriek svojmu smútku mi dáva nádej,

že manželská láska nielen existuje, ale je aj večná.

Pani Sexi je nádherná žena. Má čosi po 50-tke, ale postavu, že padá sánka.

Vždy pobehuje po záhrade v plavkách, (nasáva vraj vitamín D)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

a hlučne sa smeje alebo prekára s manželom.

Zlomiť ju mojím pozdravom a úsmevom trvalo trochu dlhšie.

Spočiatku bola odmeraná. Síce odzdravila, ale hľadela na mňa podozrievavo,

a vzápätí skontrolovala aj manžela, či hľadí správnym smerom J.

Dnes sa bavíme o hudbe, o nadchádzajúcich štátniciach jej syna, o žlčníku,

ktorý trápi jej manžela, o kvetoch, ktoré zbožňuje...

Milujem jej husté dlhé vlasy, jej zvonivý smiech, jej starostlivosť a záujem o manžela.

A mám chuť tancovať s ňou bosá po tráve, lebo mi ukazuje, že divokosť a vášeň sa nemusí stratiť žene ani po 50-tke.

Najťažší oriešok bol ujo Zamračený.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zavalitý, asi 55 ročný muž na môj pozdrav ani nereagoval, len stiahol obočie

a venoval sa práci.

Na záhradu sa obvykle doviezol na aute a keď som sa mu so psami vystupovala z cesty,

zdalo sa mi, že si šomre, že mi to trvá.

Jednoznačný frfloš, pomyslela som si, ale nevzdala to.

On sa mračil, ja som sa usmiala. On krútil hlavou, ja som mu zakývala.

Trvalo skoro tri mesiace, kým mi odzdravil...

A dnes, po 6 mesiacoch ma doslova šokoval. Keď som prechádzala popri jeho záhrade,

vypol kosačku na trávu a pozdravil sa prvý.

Zastala som a usmiala sa.

„ Na prechádzke?" spýtal sa ma.

Prikývla som a srdce sa mi rozbúšilo radosťou.

Tých pár slov, ktoré sme ešte prehodili, vyvolalo vo mne neuveriteľný pocit

úžasného okamihu tohto dňa.

Aj teba mám rada, ujo Zamračený, lebo práve pri tebe som sa zistila,

že ak veľmi chceme, dokážeme vniesť do čiernobieleho sveta akúkoľvek farbu.

Ľubica Urbančoková

Ľubica Urbančoková

Bloger 
  • Počet článkov:  72
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Obyčajná, snívajú-ca, pozorujú-ca okolie.... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu