reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ľubica Urbančoková

Ľubica Urbančoková

Bloger 
  • Počet článkov:  72
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Obyčajná, snívajú-ca, pozorujú-ca okolie.... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Možno raz

Ľubica Urbančoková

Možno raz

Mrazivý februárový vietor narážal do jeho chrbta a prenikal celým telom. Vôkol neho postávalo pár ľudí, čo sa nevošlo do maličkej miestnosti domu smútku, a rovnako ako on statočne odolávalo nepríjemnému chladu.

  • 6. feb 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 632x
  • 1
Jeden deň so starkou

Ľubica Urbančoková

Jeden deň so starkou

Mala som sen. Vstúpil do neho anjel, v ruke držal ruku mojej starej matky a podal mi ju so slovami: „Darujem vám jeden deň.“ Sen ma vystrašil a vzápätí som sa prebudila.

  • 27. aug 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 508x
  • 4
Omrvinky dňa

Ľubica Urbančoková

Omrvinky dňa

Sedeli vo vlaku oproti mne. Starí rodičia a ich sotva 10-ročný vnuk. Podľa rozhovoru, ktorý viedli, a oblečenia, to boli očividne jednoduchí ľudia z dediny.

  • 12. júl 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 320x
  • 5
čierny a biely svet

Ľubica Urbančoková

čierny a biely svet

Každý deň vidím ten istý obraz. Sedia na trávniku pri autobusovej stanici vo väčších, či menších skupinkách. Sú špinaví, strapatí, otrhaní, šíria okolo seba zmes zápachu.

  • 7. jún 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 896x
  • 2
Narodeninový dar pre starého muža

Ľubica Urbančoková

Narodeninový dar pre starého muža

Vybrala som zo schránky pohľadnicu s krásnou jarnou kyticou na lícnej strane. Na tej rubovej bola roztraseným písmom napísaná gratulácia k 75-narodeninám. Adresátom bol môj otec, tak som mu ju podala do ruky.

  • 9. máj 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 549x
  • 7
reklama
Nádherný deň malého chlapca

Ľubica Urbančoková

Nádherný deň malého chlapca

Sedím v autobuse, unavená po pracovnom dni plnom čísel. Sledujem krajinu, uháňajúcu za oknom a mám taký zvláštny pocit, že som nič zaujímavé nezažila a celý môj život sa skladá zo stereotypu, ktorý mi neprináša radosť.

  • 4. máj 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 187x
  • 7
Ešteže som lepšia...

Ľubica Urbančoková

Ešteže som lepšia...

Ich cesty sa znovu skrížili na stretávke strednej školy po 20-tich rokoch. Bývalé kamarátky. Katarína a Lucia.

  • 24. apr 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 275x
  • 4
Pán Monk

Ľubica Urbančoková

Pán Monk

Veľmi rada pozorujem ľudí. Vždy a všade. Najradšej pri čakaní na autobusovej stanici. Viacerých tam totiž stretnem každý deň, niektorých občas, iných len raz.

  • 13. apr 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 398x
  • 1
Ako z ničoho vzíde príbeh

Ľubica Urbančoková

Ako z ničoho vzíde príbeh

Stojí na konci dediny a ja ho každý deň cestou do práce pozorujem z okna autobusu. Objaví sa pred mojimi očami na necelú minútu, no vždy pritiahne môj pohľad a fascinuje ma.

  • 8. apr 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 687x
  • 1
Marec - poberaj sa, starec...

Ľubica Urbančoková

Marec - poberaj sa, starec...

Zobudila ho tupá bolesť v hrudi, zle sa mu dýchalo. Mal pocit, že jeho pľúca už nedokážu prijať ani kúsok kyslíka a on sa zadusí. Rozkašľal sa a bolo to ešte horšie. Chcel sa podoprieť, zmeniť polohu, no nevládal pohnúť ani rukou.

  • 13. mar 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 577x
  • 0
reklama
Moja čiapková štatistika

Ľubica Urbančoková

Moja čiapková štatistika

Mrazivé ráno, teplomer ukazuje, že za oknami je – 14 stupňov a ja, podporovaná oduševneným sprievodom mojej matky, sa snažím presvedčiť svoju 15-ročnú dcéru, že čiapka je proste nevyhnutnosť.

  • 19. jan 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 803x
  • 4
Skoro rozprávkové sídliskové bytosti

Ľubica Urbančoková

Skoro rozprávkové sídliskové bytosti

V našej bytovke býva malý, zvedavý a veľmi zhovorčivý chlapček. A keďže som zhovorčivá aj ja, minule som sa od neho dozvedela, koľko rozprávkových bytostí na našej ulici býva. Takže počúvajte, ako som pobavene počúvala aj ja.

  • 10. dec 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 666x
  • 1
Ja s ním nebudem sedieť ani za svet...

Ľubica Urbančoková

Ja s ním nebudem sedieť ani za svet...

Mala som 10 rokov, pod pás dlhý vrkoč a sedela som v poslednej lavici, keď k nám do triedy prepadol o štyri roky starší chlapec- Róm. Bol od nás ostatných minimálne o hlavu vyšší, široký v ramenách a budil rešpekt.

  • 16. nov 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 210x
  • 55
Cestovanie každodenné

Ľubica Urbančoková

Cestovanie každodenné

Stála som na autobusovom nástupišti v dave medzi poslednými. Teplota vonku klesla čosi pod nulu, okolitý trávnik sa zafarbil ranným srieňom do bielej farby a čakajúci sa chúlili do svojich kabátov.

  • 4. nov 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 337x
  • 3
Žijú medzi nami - Zážitok pozitívny

Ľubica Urbančoková

Žijú medzi nami - Zážitok pozitívny

Žijú medzi nami. Niekedy bližšie, niekedy ďalej. Občas ich ani nevnímame, inokedy sú závažným problémom, ktorý nevie/nechce nikto vyriešiť. Každý z nás má s nimi nejakú tú osobnú skúsenosť. Zväčša negatívnu. Dnes uvediem tú lepšiu.

  • 27. máj 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 168x
  • 5
reklama
Starček Mucko

Ľubica Urbančoková

Starček Mucko

Pre každého majiteľa domáceho miláčika je veľmi ťažké, keď jeho obľúbené zvieratko stárne, chorľavie a blíži sa jeho koniec. Náš Muco – prerastený zakrslý 4 kg králik je členom našej rodiny už 6 rokov. A je to skutočne najlepší, najpokojnejší a najtrpezlivejší králik na svete.

  • 14. apr 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 813x
  • 0
Zbohom, priateľ

Ľubica Urbančoková

Zbohom, priateľ

Nevieš dňa, hodiny, minúty, keď ti Pán oznámi: „Stačí, syn môj, už som ti nenadelil viacej času. Už zavri oči, podaj mi ruku a poď, tvoja púť na Zemi sa zavŕšila.“ A hoci smrť k životu patrí, aj tak nás viacerých zastihne nepripravených. No možno najviac najbližších, ktorých tu umierajúci zanechal. O to viac ak mal len 40 rokov.

  • 6. nov 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 144x
  • 2
Láska

Ľubica Urbančoková

Láska

Tohtoročné januárové teplé a sychravo-daždivé počasie evokuje skôr dušičkový časako vládnucu zimu, tak nás to s dcérou zahnalo cez víkend na cintorín. Prekvapivo bol zaplnený ľuďmi, ktorí mali podobné zmýšľanie ako my. Mlčky sme prechádzali pomedzi svetielkujúce hroby a okrem zaujímavých pomníkocha epitafoch som mala možnosť pozorovať aj ľudí, ktorí prechádzali okolo nás.

  • 9. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 036x
  • 4
Rozhovory, ktoré sa zo začiatku tvária ako hádka

Ľubica Urbančoková

Rozhovory, ktoré sa zo začiatku tvária ako hádka

Keby ste sa náhodou niekedy nudili alebo by vám bolo smutno, kľudne vám požičiam mojich rodičov- zaslúžilých dôchodcov. Počúvať ich rozhovory je isto oveľa zábavnejšie, ako sledovať ktorýkoľvek program v TV.

  • 3. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 029x
  • 0
Taký dobrý deň

Ľubica Urbančoková

Taký dobrý deň

Keď ma človek narodeniny,  akosi podvedome očakáva, že ten deň by mal byť výnimočnejší. Dobre, dobre, už počujem  namietať, že pre niektorých je to úplne obyčajný deň a naozaj sa nebudú kvôli nejakým narodeninám stresovať, či depkovať, že nevyšli, ako by mali a oni nič neplánujú, aby neboli sklamaní... Nejako aktívne som neplánovala ani ja, veď tiež patrím k tým občasným „dudrošom". Jediné, čo som si dohodla, bol skorý obed s najlepšou priateľkou, pretože prácu som mala v ten deň len na 4 hodiny.

  • 27. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 743x
  • 3
reklama
SkryťZatvoriť reklamu